Rom!!!

Firade min födelsedag med bästa maken i romantiska Rom.
 
 
28 grader i solen och traditionsenligt 0.0 i solskyddsfaktor.
 
Theo framför diverse gamla stenar. Rom var ju upphovsmän till det moderna samhället. Byggnader, avloppssystem, vatten till hushållen och modernt uppvärmt badhus producerade de ca 600 år före Kristus. Vet ni vad vi gjorde i Sverige ca 600 år före Kristus? Vi hade jordstampade golv och sket bakom en buske i skogen, lite nivåskillnad på vi ansåg sofistikerat😉
 
Fontänerna bidrog till dricksvatten till de 1 miljon många invånare som fanns runt Kristi födelse. Så det finns rätt många.
 
 
 
Ytterligare en kvarleva från tiden då Rom grundades. Denna spira stod mitt på tornerspelsbanan där krigarna fin-red på sina pållar för att få glänsa i beundrarnas ögon.
 
Fontana de Trevi - vi slängde i en euro. Det gjorde tusentals turister med oss, så fontänen dammsugs varje morgon på tusentals euro av ett team av 6 personer. Att jag inte ringde och sa upp mig direkt?
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0