Hugo har kraften

Enda sedan vår vän Jesper installerade en sån där lampa som liksom tänds när man går förbi den har Hugo haft kraften.
 
Han skrider in i det nedsläkta badrummet och så; Vift-vift-vifteli-vift med armarna och BAM! Lampan tänds!!!
 
Sedan joggar han ut till oss och vrålar;
 
-Mamma, pappa, jag har kraften, jag kan tända lampan bara genom att vifta lite i luften med armen.
 
Sedan erbjuder han sina förvånade bröder att följa med dem in i badrummet så att de inte ska behöva kissa i mörkret.
 
-Jag har ju kraften, säger han viktigt och tågar in först och viftat igång lyset.
 
Efter ett tag släcks lamapan. Det är det som är poängen, våra lata barn har gjort oss ruinerade på glödlampor i badrummet.
 
-SLÄÄÄÄCK!!!!!! Skriker jag och Theo i kör när någon gått ut ur badrummet, varpå slöa åttaåringen och tioåringen tittar på oss med avsmak och svarar;
 
-Mäh, göre själv!
 
Suck. Men nu har vi överlistat dem.
 
Så,
 
När lampan plötsligt släcks medan Hugo är kvar i badrummet, ropar han ut;
 
- NÄe, jag har förlorat kraften hörni! Men så börjar han flaxa med armarna och ropar snart lugnande; Närå, nu kom kraften tillbaka till mig, vad skönt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0