Dramatiken på vår gata

Mmmm, nu händer det grejor här ute på landet mina kära bloggvänner.
 
I natt begicks 5 inbrott i vårt område.
 
F-E-M!!!
 
Det är ju helt sjukt, de var superkoordinerat och ljudlöst. De stal uteslutande vinterdäck och fälgar, allt annat lämnades kvar.
 
Så nu vet ni, lås in dyrgriparna, ha dem inte liggandes i nåt förråd utomhus. 
 
 
MEN
 
Det blir even more dramtiskt att bo här ute på landet, för om precis ett halv år, den 3 mars 2014 närmare på pricken - bor vi inte längre i Ösmo.
 
Nu tror ni att jag och Theo har vunnit på lotto och hittat ett slott i Frankrike med tillhörande avklädd poolskötare?
 
Nop.
 
Vi är berövade vårt ortsnamn. Från och med 3 mars nästa år bor vi tydligen i Landfjärden om man ska tro lokaltidningen och en driven gubbe som fått igenom att vi som bor lite mitteemellan Ösmo och Segersäng gott kan heta Landfjärden istället. 
 
Men vet ni; 
 
Jag tror att jag kommer gilla att bo i Landfjärden, vem vet jag kanske får bli borgmästare och införa "Chokladens-dag" eller obligatoriskt "Vin-Fika på lördagar" eller något annat viktigt?
 
:o)
 

Kommentarer
Postat av: Johan Brodd

Hoppas ni inte blev bestulna syrran.

Svar: Nix, vi klarade oss :o)
Annas Finaste


Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0