Rustade för vinterkräket

Handsprit en stor som vi kan tvinga familjen och våra gäster att smörja in sig med.
 
En liten flarra om man tvingas hälsa på någon misstänkt sjuklig. (Så om ni ser mig lite diskret stå och två mina händer efter att vi hälsat, då kan du ju lista ut att du har sett fräschare ut....)
 
Och sedan bestämde Theo att det var färdig bitet på naglarna för barnen. Så vi köpte ett medel, som ironiskt nog, får barnen att vilja kräkas om de ens nuddar munnen mot nagelstumparna.
 
Minns att min mamma smörjde in hela min tumme när jag var liten, för att jag skulle sluta se ut som en tumsugnades jättebebis. Jag var fem år, så det verkade ju rimligt, och se så långa tjusiga icket nerbitna naglar jag har idag :o)
 
Inte för att jag vill att pojkarna ska gå runt med fransk manikyr, men ändå. 
 
Nu ska vi banne mig hålla oss friska över jul!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Farmor

Ja tack; vi uppskattar om ni är friska eftersom vi är bjudna till er på julafton!!...och barnen vill säker ha alla läckra julklappar vi köpt!!!/Kram

2013-11-15 @ 17:34:34
Postat av: Johan Brodd

Ja tack det uppskattas. :)


Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0