En ny Mamista!

Min vackra väninna Annika fick en liten flicka den 5 juli och igår var vi förbi på det obligatoriska inspektionsfikat, kolla in sötnosen;
 
Hon ska heta Alicia, den nyblivna modern var väldigt orolig; Ser hon ut som en Alicia?? Alltså just nyfödda bebisar ser ju mest ut som små fågelungar allihop, det kan man inte säga till mamman, så vi sa; Alicia? Men gud det är ju mitt absoluta favorit namn nånsin!!!  Varpå vi valde att inte berätta att Carolina Gynning just döpt sin flicka till Alicia. Alicia kommer att bli svinbra och i annat fall får hon väl döpa om sig till Rut eller nåt annat trendigt.
 
Skit oxå, min vän Sara klev in genom dörren en halv minut innan mig och Theo så hon snodde Alicia och gick sen runt och bar och bar och bar och.... Aldrig blev det min tur.
Jag gratulerar såklart alltid lika mycket till bebisen som till att vår nyblivna lilla mamma inte längre är gravid. Seriöst, ibland vet jag inte vad man var mest lycklig över på BB, fniss...
 
Fikadags, Danne hade gjort värsta tårtan, inget minn av att jag och Theo svängde ihop en tårta när vi var nyblivna  föräldrar med Casper, helt klart plus i kanten.
 
Äntligen min bebis!
 
Naaw så söt!
 
Och här tänker jag; Nu lägger jag ungen i vagnen och går mycket diskret ut genom dörren, när de väl kommer på att vi är borta, kan jag redan typ vara vid danska gränsen...
 
Super stort grattis till en jättefin bebis!!!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0