Cowboys & Indianer

Vi har varit på en liten Sverigetripp och tog med barna till en bit barndom som jag och Theo minns den; ni vet, på den tiden när vi var små, när man lekte cowboysare och indianer? Numera leker våra barn amerikaner och tallibaner vilket påminner om vår svunna barndom. hur som helst, här är lite bilder från High Chaparral:
 
Här står vi i den lilla cowboystaden som är uppbyggd för de små i form av tidstypiska små vilda western hus/lekstugor som de små går in i och som de lite större springer omkring på ovanpå...
 
Andra saker att göra här är såklart att se deras grymma shower som ingår i inträdet
Jag spanar in Lucas mun varje dag för att se om där kommer några tänder som kan pressa ihop hans filmstjärnesmile, men än så länge får han ha sitt personliga leende.
Theo hittar mig och Hugo i publikhavet, han och stora satt längre ner, jag och Hugge behövde dock komma lite högre upp på denna viktiga Lucky Luke föreställning;
 
Superskoj, har ni inte varit här är det ett hett tips!
 
Mat, alla cowboys åt visst kyckling och drack Cocca-Cola fick vi lära oss.
 
Nästa föreställning, en något vuxnare variant som utspelar sig 1876, dom gör den så bra!
 
Den här stuntkillen klättrade 12 meter upp i luften och kastade sig med huvudet före mot marken, don´t try this at hemma :)
 
Vi hittade alkohol dricka och chirre i den lilla grannstaden Old Mexico på området, det behövde...
 
...pappan, och tänk rätt som det var så kom han farandes genom luften, han med stort Z...
 
....Zorro, barnen var våldsamt imponerade av hur denna mörka legenda så elegant kunde röra sig över hustaken och fäkta ner den ena banditen efter den andra, nåväl, jag och de andra mammorna kunde väl ana lite vad det var Catherine Z Jones föll så pladask för...
 
 
 
 
 
En superlyckad utflykt helt klart för hela familjen :o)

Kommentarer
Postat av: Johan Brodd

Kanon utflykt syrran! Ett tips på ett spel som är rätt så vuxet, och till viss del blodigt, men som ger en fantastisk inblick i hur det var i slutet på vilda västern's era 9r 1911 är ett av mina favorit spel:

Red dead redemption.

http://www.youtube.com/watch?v=cEcMOcoyO0g

2013-07-25 @ 06:54:21
URL: http://https://www.facebook.com/johan.brodd

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0