Välgörenhetsbasar i skolan

Lucas har här illustrerat visdomen hans fröken försökte pränta in i skallen på honom, jag antar att vi för detta konstverk är ...stolta...
Fiskdamm, med lite assistans från storebror. 
En färgglad tavla som konstnären krävde att vi skulle köpa, kan ni gissa vem konstnären är månne...
Lucas tavla som vi lade ett bud på.
 
50 spänn skulle han ha för den, ack vilken otur att bästa mormor kom och budade över med 10:- Som jag och Theo grämde oss resten av dagen.
 
Alla pengar gick till skolans fadderbarn. Förra året sålde ungarna hembakda muffins, teckningar och femkampsbiljetter för 10,000:-
 
Casper svar på det hela var kort och gott; Det är alldeles för mycket. Så mycket pengar behöver man inte i Afrika, hälften borde minsann räcka. 
 
Men så köpte även skolan en ny fotboll och genast tyckte Casper att det var väl värt allt slit. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0