Vad jag har lärt mig idag:

Satt och tittade på barnprogrammet Miljöhjältarna med Lucas och lärde mig följande;
 
Vi svenskar använder 38 ark toapapper per person och dag.
I Nordamerika använder dom 57 ark i snitt och i Asien klarar dom sig, tack vare vattenslangar, på endast 4 ark om dagen. Men det är ju helt orimligt.
 
Sedan fick barnen som var med i programmet en utmaning; Under en vecka fick de max använda 10 ark om dagen/person. Vet ni vad? De klarade det!
 
Skulle din familj klara sig på 10 ark/person om dagen?
 
Tänk på det nästa gång du ...eeeh... torkar dig i arslet.
 
 
Lucas demonstrerade sedan mycket stolt hur han förbrukar sina 38 ark om dagen. Gullunge...?

Kommentarer

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0