Det här med att kläcka ur sig ordet; Svarting

Det var ju klantigt. Men behöver vi egentligen hetsa upp oss?
 
Ordet saknar ju helt laddning. Hetsar inte vi svenskar upp oss mest för att vi är väluppfostrat programerade att hetsa upp oss? Men är det nån som egentligen är jätteförbannad för detta misstag?
 
Näe, inte jag och inte du heller.
 
Vill ni däremot sätta er in i kränkningar så finns det numera en app som går via Facebook där man får prova på hur det känns att bli mobbad. For real.
 
Man får titt som tätt meddelanden som;
 
Jag sakande dig idag, jag hade ingen att spotta i ansiktet, när kommer du tillbaka?
 
Tanken är att vi vuxna ska sluta att blunda för kränkningar, och äntligen fatta hur det känns att vara mobbad. 
 
Vågar du ta del av Friends nya app?
 
Känns obehagligt va?
 
Facebook tog igår beslutet att stänga ner appen, det blev helt enkelt för otäckt med dessa meddelanden, så nu kan vi vuxna andas ut, fortsätta blunda och låtsas att vi förfasar oss för ordet svarting. Som de goda medborgare vi är. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0