Äntligen fredag!!!

Har varit på föräldrafika idag i skolan.
 
Till er som inte har varit på ett föräldrafika förut, kan jag avslöja följande; Det är stelt, obekvämt och högljutt.
 
Tanken är att du ska mingla med de andra föräldrarna och intressera dig för teckningarna som barnen har ritat och diverse lerklumpar som mycket tveksamt ska föreställa en stad.
 
Sen finns det en fälla också, som jag alltid tenderar att snubbla rakt in i; Burken där du som förälder ska skänka en slant till fröknarna för att de ska kunna köpa in mer lera till barna. 
 
Denna sabla burk kan vänta till förbannelsen på att jag ska skicka ner några uppmuntrande slantar. Så länge fröknarna inte har en modern kortdragare för Mastercard kan jag omöjligt donera något till skolan. Det är ju trots allt bara kriminella som betalar med kontanter nu för tiden?
 
Ändå känns förnedringen så total när man inte kan knöla ner en 20:a och le stelt och nicka artigt mot de övriga kriminella föräldrarna. Jag kräver en ändring här.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0