Parkampen - En kamp på liv och död

Varje år slåss vi om vem utav oss som är det bästa paret. Det är min vän Sara som styr upp detta jippo där man tävlar med sin partner i 5 hopplösa grenar; Biljard, Golf, Fotboll, Bowling och Ankskytte.
Varje år försöker Theo att byta bort mig, till förmån för en bättre partner. Det spelar ingen roll hur bra resultat Theo än levererar, då hans poäng räknas samman med min, vilket alltid är lika frustrerande. För Theo.
Theo laddar upp på ett ytterst manligt och välbeprövat sätt, alltså med öl inför par-kampen.
Värdinnan Sara kom inflåsandes och började genast att...
...krama om alla sina vänner, på ett, eeeh... aningen överdrivet sätt. Men vi lät henne hållas...
Något coolare var Saras kex Jerry, som dagen till ära var regelmässigt-klädd i stilig bowlingskjorta.
Karriärparet Elin & Robin
Sara körde på samma linje som Theo inför fighten; med alkohol.
Pontus var peppad. Och snygg-skäggig. Men mest peppad.
Smilla skymde hockeyn i bakgrunden. Inte mig emot.

Sista bilden där vi alla är vänner, sen delades vi in i lag och blev bittra fiender.
Precis som förra året fick jag och Theo vara med Madde & Magnus under tävlingen.
Det vi gillar med M&M är att de har helt sjuka vinnarskallar.

Vi spelar på liv och död och den som inte tar detta på fullaste allvar blir snabbt hånad och utfryst. Lovely, helt i min smak!!!
Jag älskar den här bilden, man tävlar ju i par, om ens partner är dålig så kan denne sänka hela tävlingen, vilket är oerhört frustrerande för våra äkta män; Lägg märke till att Madde är den som ska skjuta, men att hennes darling Magnus är den som tycks koncentrerar sig mest, hi hi!
Make it or break it - Golfomgången - Alltså; Nu snackar vi prestige på hög nivå.
Om min kära man slår längst av alla på golfen, blir han så glad att det blir levande ljus, choklad och förtrivsamma samlag resten av veckan. OM inte Theo slår längst på golfen blir han mycket irriterad. På den nivån att helvetet fryser till is i en vecka. Så ni kan tro att jag var nervös inför golfomgången. 
Han slog faktiskt längst i år igen, 254 m rakt ut på låtsas-banan. Han log resten av kvällen.
Vi var ju tvugna att plåta servetrisen, som tappert knogade i rullskridskor och en aning sexistisk personalklädsel. En aning.
Men seriöst, såg jag ut så här i hot-pants skulle jag inte tveka att åka rullskridskor på jobbet. Nu ser mina ben mer ut som två grisar som försöker fly när jag har shorts på mig.
Niclas och hans muskler var med.
Smilla var sötast av alla som vanligt.
Madde & Sara
Innan bowlingen...

Magnus sänder ut en stilla önskan till sin fru...

Dom snyggaste jag vet, Elin & Sara
Mys-killarna
Ingen vill erkänna det, men det som står på scoore-boarden är det enda som räknas den här kvällen.
Linnéa & Jakob
På tredje plats kom Madde & Magnus, här med fina bronsmedaljen. Vi tiggde och bad om att få plåta Robin och Elin som kom tvåa, men Robin vägrade med den tjurskallga motiveringen; "Ingen bryr sig om andra pristagaren  alla fall"

Forna vinnaren, Kajsa skrev: "Lycka till idag fina vänner! Själv har jag just vaknat och laddar för ännu ett nattpass för att ni ska kunna känna er trygga på stan i natt. Må näst bästa par vinna!!! (nu när det bästa paret inte är med menar jag...) Stor kram på er!!"


Så, vem vann då...?
...Ja ni ser ju själva; snacka uppgjort från början asså!
Nåväl, det ser ju alltid illa ut när värdinnan går och vinner själv, men vi får väl ge henne den glädjen då det är helt och hållet Saras förtjänst att vi får slåss om denna pokal varje år. Tack för en jättefin kväll!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0