Sämre behandling än ett djur...

Alltså, som den mycket pedagogiska moder jag är valde jag att låta äldsta sonen få arbeta ihop 20 riskdaler. Jag kunde ge dem till honom, men vad är det för glädje att inte behöva arbeta för sina pengar.

Jag: Du får 20 kronor när du har dammsugit hela köket, vardagsrummet och hallen.

Casper:
Vaaa?! HEEEELA allt?!

Jag: Javisst, det fixar du lätt, säger jag klämkäckt.



Efter stön och pust och ett jäffla gnäll, kommer så slutligen sonen i gång.

Till min fasa inser jag dock att Casper måste vara helt blind, då han missar stora dammtussar, grus och resterna från Hugos popcorn kalas som helt kort gick ut på att hälla ut popcorn i soffan och på mattan. (Tack och lov försvann popcornen in i mattan, och det som gästerna inte kan se, finns som bekant inte.)

Casper: Jag är klar nu.

Han måste skämta? Han har nätt och jämt hasat fram med dammsugaren i köket och dragit den halvhjärtat efter sig lite vid trappan.

Jag: ...eeeh, Casper, du missade lite...

Casper: Näe.

Jag: Casper om du ska ha dina 20 kron...

Casper: MÄH!!!! Njuter du av att förstöra mitt liv?! Vet du att barnarbete är förbjudet?! DU behandalr mig sämre än ett djuuuuur!!! Sämre än en get till och med!!!!



Jag dealar till mig att han får 10 kronor för sitt halvtaffliga jobb. Han verkar nöjd, men så idag hör jag hur ungen vänder sig till sin mormor och viskar med len och klar barnaröst; Jag fick bara 10 kronor som tack för att jag helt ensam städade hela huset.

Då vänder sig min mamma till mig och tittar mycket förebrående på sin dotter; 10 kronor för ett helt hus?! Anna, det måste jag säga var bland det snålaste jag har hört!


Kommentarer
Postat av: Camilla

Daarling, u got mail! Vi undrar om ni har lust att ta en tur till norrort för att gå på ett normalt hysteriskt 1 års kalas.

2012-03-05 @ 13:07:51
URL: http://www.wernerhome.se
Postat av: Farmor

Tror bestämt att barnarbete är förbjudet i Sverige!!

2012-03-08 @ 14:14:19

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0