I backen - Dag 1

Vi knölade in allt som rymdes i bakluckan, resten fick åka tattar-limo till Borlänge.
Alltså, riktiga familjer, såna där töntiga familjer med rediga takboxar och matchande skidkläder, tycker kanske inte att Borlänge direkt kvalar in till "riktiga" fjällen, men vet ni vad; Ungarna har ingen aning om de har kommit till Hammarbybacken, Sälen eller ljuvliga Romme som råkade ligga tre timmar bort, vilket passar sig när man har fyra tre barn och en man som ska hållas nöjda.
Det var svinvarmt i luften. Snökanonerna blåser de av nattetid då det ännu är minusgradigt, sen håller alla tummarna för att det ska klara sig över dagen. Idag åkte vi skidor i 14+ värme(!) Det är så här det måste kännas när man åker till Dubai och får för sig att åka skidor i deras inomhus-backe.
Jag var den enda i backen som bidrog med dålig stämning genom att trotsa vinterfirarna och erkänna att det faktiskt var mer sommar än vinter och bröt därför mot alla regeler och tog av mig min skidjacka, till liftköns spott och förakt.
Det syns inte här, men Hugo åkte faktiskt också skidor idag, röda, med nyckelpigor på, det var inte svårt att få ner honom för backen, däermot att åka lift med en liten som inte ens fyllt två år, det är en riktig rysare, som får pattsvetten att bryta fram och blicken att flacka i vild panik.

Kommentarer
Postat av: Sarah

Åh va mysigt ni ser ut att ha!! Kram

2012-03-19 @ 08:50:01

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0