Imorgon är det släktmys igen.

Bilder från sist när alla släktingar träffades, då firade vi mormor som fyllde 80 år
Familjen Taikon kommer som ett resande cirkussällskap med paket och ytterst ouppvärmda röster för hurra-sång. Den gick som vanligt litegrann i kanon, och då och då prickade någon en ton varpå självförtroendet växte.
Mormor fyllde alltså 80 år, det verkar helt orimligt, hon är alldeles för hurtig för att vara 80, hon är ju fullt frisk utan tax och kan prata om annat än bara gamla minnen. Bergis är hon 75 år, men säger att hon är 80 för att vi ska tycka att hon ser ung ut.
Barnbarnen gick ihop och köpte solstolar och utebord.
Hugo med sin mormor
Den här bilden är väldigt arrangerad, Se avslappnad ut och drick snyggt, beordrade jag vilket ledde till att vi fick ta om detta "spontana" ögonblick 16 gånger. Men visst ser det härligt ut? 24 karats guld låg i Champagnen som mormor bjöd på.
Kristian med Tyr
Vi barnbarn hade varit kreativa också och gjort en snitsig fotobok till mormor med bilder och texter om hur fin hon är och till viss del också hennes familj...
Casper och finaste Laura
Edith är i den där värsta vidriga åldern där hon går längst med alla möbler och när som helst ramlar omkull och slår huvudet i golvet. Ediths föräldrar hade fullt sjå med att få henne att ta stöd mot stolar och inte bordsdukar belamrade med finporslinet.
Emma och Tyr
Min långa pyttelilla lillebror Albin
Det blir gött att fira midsommardans med er imorgon :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0