Vi anländer till Småland - Dag 1

 
Här anlände vi på kvällen till Villa Ekbacken som kallar sig för vandrarhem, men i självaverket kvalar in till att kallas för mindre hotell.
Jag är ialla fall inte bortskämd med städerska, 42 tums-tv och krispigt nystrukna (icket medhavda hemifrån) lakan i alla sängar, hos vandrarhem. Furumöblerna lyste också med sin frånvaro, lovely!Huset i bakgrunden tillhör Åke och Anne och är en 300 kvm stor inredningsdröm. Varenda pryl är noga utvald och allt matchar till förbannelsen. Jag slängde ut ungarna i trädgården direkt, för inne bland kristalljusstakarna kunde de ju inte gärna vistas...Så här har jag det hemma i vardagsrummet varje dag, men visst ser de lyckliga ut? Så ni förstår att det är svårt att bli alltför sur.Aaaah! Det var så jädrans perfekt allting, här står Hugo utanför det sockersöta växthuset, naturligtvis inrett i klassiks chabby-chick stil med kristallkrona och alla möjliga sorters små odlingar.
 
Jag ska också ha ett hus helt i glas ståendes på min perfekt skötta gräsmatta som alla grannar kommer att avundas. Jag måste dock vänta tills bröderna Dalton har vuxit ifrån fotbollar och slagskott med bandyklubbor....
 Lotta och lilla Edith som trots sin noll-åriga ålder faktiskt inte är yngst i släktskapet.
Så går det att trivas i Markaryd? Men det ser ni ju att det gör :o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0