Småland - Del 3

Okej, min gammelmormor Edith och min gammelmorfar Sture fick 5 barn under deras lyckliga äktenskap, nämligen de här barnen; Min mormor Hjördis är äldst, i svartvit tröja. Sen fick dom Kerstin, i svart tröja, eftersom de inte kunde göra något med måtta så klämde de ur sig tvillingar därpå, Åke och Monica. Åke kan man ju nästan gissa vem det kan vara Monica står bredvid i lila tröja.
Som om det inte vore nog så fick de en sista bebis efter det, nämligen lilla Lotta, som står i mitten.
 
Rätt bra jobbat va? Hade de levt idag hade gammelmormor varit prick 100 år och gammelmorfar 104 år.
 
Tack vare mina gamelmorföräldrar finns det en jävulsk massa släkt i de småländska skogarna, vi träffar dem inte alltför ofta, därför passade vi gärna på, när Åke och hans fru Anne bjöd in oss på middagskalas.Ja, efterom att jag är den enda väluppfostrade i släkten kom jag i tid till middagen, medan övriga släktingar stod i duschen. Så jag och Theo underhöll oss själv med vin, först när vi var smådragna drällde de in.Min nästan-typ-kusin HenrikMammas kusin Jessica med hennes vackra dotter Minna.Min andre nästan-kusin-Kristian, när han var liten envisades med att kalla sig för Kung Kristian av Tullinge (han gör det inte längre) här med sin vackra fru Laura.Initiativtagaren till släktsammankomsten, AnneMammas kusin Rebecca, med sin kärlek.Jessica med prins charming
Mamma, mormor och Lotta, lilla plutt Edith (döpt efter gammelmormor såklart) skymtar i vagnen.
 
 
Jag och min stora kärlek.Sen var det dax för gruppfotografering, mammas kusin Fredrik jämnförde kamera med Theo.
Vill ni se hur stor släkten blev tack vare att man inte hade TV i början på 1900 talet? Om jag och Theo ligger i, kan vi kanske också en dag stoltsera med detta;
Tack för en vansinnigt trevlig middag och Smålandsvistelse!

Kommentarer

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0