Bowling

Vi släpade med oss våra bowlingproffs till grannar ner till Nynäs bowlinghall igår. Barnen hade tjatat i gott och väl tre dygn, innan vi släppte till. 
Lucas ledde stort och fick suga i sig en halvliter läsk för att vi andra skulle slippa läsa högt för honom ur tabellen.
Ida var peppad, koncentrerad och lugn.
Bowling är ju inte helt prestigelöst nu mera, sen alla svenska män blivit förtidspensionärer ifrån militären, är Bowling en mycket bra explosiv duell mellan man och 10 käglor. Så nära en svensk man kommer en strid, om man bortser från den om barnbidraget, där mannens lott alltid är att förlora mot frun.
Alltså, av alla vuxna som var med, kom jag tvåa. Bland barnen. Lucas vann på allvar över mig, och jag halkade så längt efter i vuxentabellen att jag tillslut blev förpassad till barnbanan. Men jag var glad ändå.
Ser ni hur han visualiserar hur varenda kägla ligger platt som en pannkaka under klotet.
Mellan bocken Bruse smög mycket diskret över golvet likt en osynlig lövgroda för att inte störa den djupa koncentrationen för sin äldre bror.
Äldsta sonen har många talanger. Bowling är inte en av dem.
Hugo får hjälp av brorsorna med att rulla iväg bumlingen mot en relativt säker strike, då inte bara rännan går att ställa in, man kan också, för husfridens skull, ta bort de förargliga rännorna. Bowling blir inte lättare än så.
När Hugos klot rullade iväg ner för rampen skrattade Hugo så att han kiknade.
Det bästa med bowling är alltid den här! Min mans vältränade häck mitt i synen, får inte nog!

Kommentarer

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0