Första födelsedagen för Edith

Vi firade Ediths första födelsedag igår.
Henke och Laura flyttade från sin lägenhet inne i city i onsdags, kastade in flyttkartongerna i ena sovrummet och kastade sig direkt över ballongblåsning och tårtbak för att lilla pluttan skulle få släktens skönsång sjungen i en tonart som ännu inte riktigt kan godkännas som skönsång. Några kan ju fortfarande inte heller texten utan håller sig några takter bakom alla andra och på så vis sjungs den alltid i kanon för den arme stackare som fyller år. Men Edith gillade det.
Bärtårta med knäckbitar!
Som vanligt råkade jag skära en opassande stor bit, samtidigt som jag generat mumlade att; Ja, Hugo kommeer ju att äta minst två tredjedelar... Vilket ännu aldrig har hänt....
Håll med om att det finns roligare årgångar än just ettåringar att shoppa till. Jag rotade genom leksaksbutiker och barnklädesavdelningar och tyckte att det mesta sög, så vi införskaffade Edith en liten kärnfamilj istället;
Nämligen, familjen ekorre. Jag tror att hon gillade dem, åtminstone att suga på, som den ettåring hon är. All lycka på hennes nästkommande år :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0