Förfest

Vår vän Sarah är jättegravid och därför ordnade vi ett litet kalas inför bebisens ankomst hemma i deras villa. Det var en supermysig kväll och de blivande föräldrarna fick såklart massa kul till sin bebis.
Den blivande pappan och den blivande gudfadern.Maddes hembakade bärpaj var något alldeles extra, hon fick våra Konsum-kakor att rodna av skam.
Min vän Sara bakade laktosfria bullar. Enligt receptet skulle det bli 48 stycken, men Sara fick bara ut 10 bullar av degen, bullarna var därför stora som cirkustält.
Vår vackra vän Annika.Killarna pustade ut efter presentöppningen och alla påtvingade lekar, med stark saft och cigarr.
Tillslut var kalaset slut och den lilla mamman fick vika in sina små pytteplagg och leksaker i barnkammaren. Jag hade hoppats att bebiskalaset skulle avslutas med att bebisen ploppade ut, som en slags hejdundrande final liksom, men Sarah knep ihop låren och skickade hem oss istället. Och jag som hade med mig alcogel och steril sax i handväskan...
 
Tack för igår!

Kommentarer

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0