Läxläsning

Jag lyssnar, med en ängels tålamod, på när Casper läser ur sin läsbok. Boken handlar bland annat om den lilla pojken Palle och hans pappa.

Casper kämpar med att läsa alla bokstäver i rätt ordning, men just bokstaven P vänder sig gärna upp och ner vilket sätter min mammaroll på prov.



Casper:
...då ropar pappa, kom nu balle, så går vi.

(HAHAHAHAHA Gapskratt i mitt huvud)

Jag: (Med lugn samlad allvarlig mammamin) Hette han verkligen Balle?

Casper: Ja, det står här, kom nu balle...

Jag: Ja, om det står så, så är det ju så.

Casper fortsätter

Casper:
...Balle reser sig upp (FNISS) och springer till pappa.


Livet blir så mycket roligare med en åttaåring i huset.

Ja, jag vet, jag är till och med barnsligare än mina egna barn, jag borde skämmas, men jag har inte vett till att göra det.

Och självklart rättade jag till ballen till Palle, när jag bitit av mig tungan och kunde skärpa till mig, han kommer inte att bli retad imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0