Ett litet dilemma

Casper fyllde 8 år härom dagen. Han fick några plastbitar som tydligen leksaksaffärerna kan ta 200 kronor för, vilket gjorde mig irriterad på ett ytterst omoget sätt.

Sedan fick han en mobiltelefon, som han framförallt använder till att lyssna på musik i.

Han har ju inte så många att ringa till, förutom mamma och pappa, som då och då ringer av ren välgörenhet till honom för att han ska känna sig lite viktig. Hälften av gångerna trycker han iofs bort oss i sin iver över att det faktiskt ringer på riktigt, men, men.


Sen kommer vi till mitt och Theos lilla dilemma, som jag vann, trots att hela släkten protesterade högljutt.

 

I ett års tid har Casper tjatat om att han vill ta hål i öronen. Klasskompisarna har det, fräcka David Beckham fejk-diamanter i örsnibbarna och det är bara; Vill ha, vill ha, vill ha!!!

 

Theo vägrar. Hela släkten vägrar. Varpå jag, drämmer till med; Hade casper varit flicka hade det inte varit något snack om saken, då hade han fått ta hål, nu är han pojke och därför blir han diskriminerad?

 

Nä, just det. Så snart kommer Casper att ha självlysande örsnibbar, jag ska kolla om det finns reflexörhängen, så kanske svärmor kan mjukna en aning...

 

Gjorde vi rätt som lät honom ta hål? Tell me, tell me!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Klart han ska få ta hål! Preciis som du säger så hade ingen klagat om Casper var en tjej.

2011-09-18 @ 23:39:58
Postat av: Anonym

Tycker fortfarande att det är fel och fullt!! men å andra sidan har ju pappa tatueringar och det är också fullt!! Ska Casper få tatuera sig när han vill det om 1 år?

Men det viktigaste är ju att Casper är Casper och han är verkligen en härlig kille!! Farmor/Svärmor

2011-09-19 @ 17:28:28
Postat av: Anonym

Ska kanske förtydliga mig lite! Det handlar inte om pojkar eller flickor, utan om NÄR man ska tillåta att de gör hål i öronen. När förstår det vad de gör?/Svärmor

2011-09-19 @ 23:08:39
Postat av: Madeleine

Älskart!!!!!!! Jag vill ta på Nova nu, men nej nej hon ska tydligen få bestämma det själv..... så vi borstar inte tänderna på henne heller, för hon ska få bestämma det själv:-)

2011-09-26 @ 13:29:37

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0