Det finns en subba i Bromma...

...som har hamnat i min svarta bok. Hon jobbar som lapplisa. Eller slappfisa, om ni så önskar.

Hittills är det hon och Patrik Isacsson som finns i boken.



Jag parkerar snyggt, nåja innanför linjerna iaf, och köper en biljett på sunkparkeringen utanför Handelsbanken i Bromma. 20 kronor i timmen ska jag tvingas betala för det. Så rika är dom i Bromma. Jag pyntar 7 kronor och får stå i 18 minuter.

Som en lätt rulltig tiger i djungeln smyger hon fram i sin lätt urvuxna lapplisa overall. Sen punktmarkerar hon min bil Hon står och tittar på min biljett, tittar på klockan, tittar på min biljett, tittar på klockan. And so on.

Men jag ser henne. Brommaluder!

När det är två minuter kvar går jag lugnt fram till min bil, öppnar och hoppar in. Våra blickar möts. Hat.

Besvikelsen i hennes ögon. Förtreten i hennes krökta ciggläppar.

Victory, victory, victory!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0