Idag har vi haft 6 års kalas!

Att ha släktkalas är ju en utmaning i sig. Att ha ett barnkalas är en ren nära döden upplevelse.



Vi har en deal som vi har snott från våra rutinerade vänner Jespelie (Jesper och Emelie alltså, men det fattar ju ni)

Antingen så ställer man till med kalas, bakar, ordnar fiskdamm, knorrar grisar och spiller saft på våra äkta mattor ELLER så kan det lilla välsignade barnet välja alternativ två; Cash. 350 spänn rakt ner i fickan.


Casper valde stålarna direkt, utan att blinka.

Lucas krävde kalas.

Jag har nu räknat ut vad två timmar i barnkalashelvetet kostar; 1 200 skattade riksdaler. Men det är inte slut där...


Di små otäcka barnen vill alltid ha tema-kalas, så idag hade vi ett Konditori-kalas, där alla barn fick dekorera 328 muffins och om jag får säga det själv (vilket jag får, det är ju min blogg) så var detta en riktigt hit för barnen!



De sjövilda galna barnen satt stillsamt i över en timme och pyntade muffins, vi hade köpt glasyrpennor med vanlig och med glitterfärg, de fick knussla dit små chokladhjärtan och sockerrosetter och det var det lugnaste kalas jag någonsin haft.



Jeanette stannade kvar och serverade saft, här med dottern Hanna



Linda kunde inte hålla sig själv från att börja smygdekorera bakverken själv, här med dottern Ida.



När Linda var klar såg det väldigt proffsigt ut...



...när barnen var klara så såg det väldigt, eeeh, kreativt och färgglatt ut.
Men de hade faktiskt kul när de knåpade med sin "design" och de satt så stilla att jag varmt kan rekommendera detta som ett klart godkänt tema.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Smart!!Med dekoration menar jag.

Och snart kommer Hugo och vill ha kalas, kan du muta honom också tror du?? Och vad händer om Casper läser din blogg och inser att han gjort en dålig affär?/Kicki

2011-10-03 @ 15:21:20

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0