Jag vill bara upplysa er om att idag....

...är det MIN tur att panta burkar, fattar ni!!!

Jag dyker upp som en bag lady med fyra kassar pantburkar i famnen och vad händer då? Jo, en rutinerad gubbjävel kommer ångandes förbi mig med en kundvagn lastad med 3 SÄCKAR tomburkar.

Jag liksom hörde honom på håll, komma skramalndes, jag kunde känna hans flås i nacken för att slutligen få se hans nerhasade jeansröv med hårig springa rusa om mig och mina fyra prydliga pantkassar. Jag såg rött.

Den jäveln!!! Och jag som ALDRIG pantar burkar och tar upp andra burkpantares liv, fy vad orättvist, jag blev så förbannad att jag gav honom kisande ondskeblicken och fräste;

- Ska du panta allt det där?! Är det inte mindre genant att panta sitt grava alkoholintag i lite olika maskiner?!

Då hånler gubbjäveln mot mig och svarar trotsigt;

- Nej. Jag ska panta allt det här nu. ALLT.

Spring för ditt liv om du ser mig på stan gubbe.


Kommentarer

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0