Glöm inte bort att ringa lilla mamma

Idag är det morsdag och jag gissar att hela Facebook kommer att svämma över av skryt från mammor som blivit uppvaktade med choklad och flora nu på morgonen.

Själv firade jag morsdag redan igår på ett annorlunda sätt. ett sätt som jag tror att få facebooktöntar kommer att skryta om idag.

Jag och Theo testade partnerbyte.

Jag ringde till vår granne Fredrik och frågade om han var intresserad av ett tillfälligt partnerbyte.

Låååång tystnad.

-Alltså, du får Theo av mig om jag får ha din fru för mig själv i några timmar.

Låååång tystnad.

- För att förtydliga mitt ärende lite, Theo vill se matchen ikväll, det vill du med, gör det ni, så super jag ner din fru och skickar hem henne när hon är tillräckligt lättfotad och vinglig.

Deal. Så gårdagens afton bidde till lots of tjejprat, champagne, choklad och idel skvaller. Lovely!



Utifall att Theo missar att han är skyldig mig något dyrbart idag har jag rosa-stylat matbordet.

 

Nu ser det ut som om allt är i sin ordning här hemma. Morsdagspresenten kommer jag sannolikt att få i natura. Theo tycker att det är det mest värdefulla han någonsin kan ge mig.

 

Så sant.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0