Efter dagens dansträning...



...så föreslog vår danslärare att vi alla skulle gå ut på stan och köpa varsin svindyr flaska vin.

Som vi jublade, vi utsjasade, hängpattsbeklädda svettiga damer.

- Och sen, sa fröken, så lägger vi alla vinerna i en hög och drar lott om vem som ska vinna dom!!

Det blev dödstyst i salen.

- Men, stammade en orolig ballerina, då är det ju bara EN av oss som får dricka, hur ska det gå???

- Jo ser du, vinnaren måste korka upp en flaska som alla förlorarna delar på!

Vi är 12 stycken i dansgruppen. Som ni fattar tänker jag skriva mitt namn på alla lotter, för att dela EN ynklig flaska på 12 vintörstiga hängrövar är ju helt horribelt.

Folk har blivit mördade för mindre här ute på landsbyggden...

Kommentarer

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0