Det blev inte riktigt som jag tänkt mig

Jag och min rara granne Anna har en underbar fredagstradition; Cocktail Hour!!!

När våra män, med tillhörande barn, åker på Taj Kvando (näe, jag har inte lärt mig hur det stavas än) så hänger vi hemma hos varann med varsitt vinglas vilket so far, har varit helt fantastiskt, tills idag.



Vi är hemma hos mig, Anna ska just avslöja vilka av hennes tre barn som varit planerade och spänningen är skyhög, när dörren slås upp och en äkta man (min) stormar in och avbryter allt med ett;

- Jag är skadad! Jag är skadad!

Normalt sätt är det här inget som familjen direkt reagerar på, men just idag ser han faktiskt skadad ut, på riktigt.
Hela armen hänger likt en grobian och Theo ser verkligen illa däran ut. Inte på det här patetiska "Jag är förkyld och bara en avsugning kan bota mig nu" manliga sättet ut. Skadad på riktigt.

Han går över till grannen, syster Tobias, som jobbar på SÖS och han kräver att Theo ska åka och röntga sig. Bums. Nu.
ÅK!



Jag grips av otroligt dåligt samvete och erbjuder mig genast att köra honom. problemet är bara att jag, tack vare min och Annas grundliga cocktail timme är grundligt packad på tre glas vin, och därför tittar Theo på mig med djup avsmak och döda ögon när jag kärleksfullt sluddrar;

- Jag tar dig nu! (Fniss, fniss, måste skärpa mig) På allvar baby, lets go, jag kan föra... Köra!

Då tar Theo bilnyklarna med sin sargade arm som hänger på hans onda axel och blänger kritiskt på mig. Det blir förnedrande uppenbart att han inte tänker nappa på mitt generösa erbjuande...

Kommentarer

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0