Bamse ber asylsökandes barn att...


...dra åt helvete.

Eftersom att Sverige inte riktigt har resurser att ta hand om alla flyktingar (eftersom att inga andra EU-länder vill hjälpa till, Finland brukar ta emot 14 flyktingar om året tex ) så händer det ibland att några familjer får vända tillbaka till sitt hemland.
Där krig, hunger, söndersprängd familjevilla med tillhörande söndersprängda släktingar och bondkatt väntar.

Det är sällan ett drömläge för den familj som måste återvända, barnen blir apatiska och föräldrarna tappar hår av stress inför den kommande långsamma döden som väntar. MEN som tur är har Bamses redaktion tagit fram en trevlig tidning som ska invagga de apatiska barnen i falsk trygghet.

Jag kan riktigt se hur Jimmie Åkesson dikterade detta inför en rörd Bamse redaktion.

Om inte den här författaren får Nobelpris i litteratur, så vet jag inte vad som ska kunna toppa detta!

 

Skit oxå, nu kommer det att ta emot att ta kort på ungarna när de står och kramar Bamsefigurerna på våra chartersemestrar fram över. Skit, skit, skit!

 

EU - Step up för tusan, barnfamiljer ska inte behöva bo i ett stenröse omgivna av sprängda getter, automatvapen och taggtråd, jag skäms djupt å era vägnar...


Kommentarer

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0