Vem av er har skvallrat?

Klockan halv nio igår kväll ringde det på min mobil. Skyddat nummer, så jag tänker att det bergis är min mamma. FEL, FEL, FEL!

Det var från Radio & TV licens. Men jag och Theo är ett super team, ni kommer aldrig att ta oss på bar gärning!

Theo fimpade ljudet på TV:n direkt, jag upprepade den ramsa som jag upprepat varje kväll de senaste 8 åren utifall att nån snokande jävel från TV licens ska ringa.

"Vi har ingen TV, ingen dator, och ingen bilstereo. Vi bor i skogen i ett hus utan el och vi älskar det!"



Innan ni börjar lipa för att vi så obekymrat smiter från betalningen vill jag bara säga följande; Det är helt orimligt att SVT överhuvudtaget får kalla sig för TV kanal.
På bästa sändningstid visar denna påtvingade kanal program som; "Så sätter du in dina löständer" "Att hitta en tjock daggmask till ett metspö" och "Hur tråkigt program krävs för att ni ska stänga av TV:n"

Vi betalar gladeligen för alla underbara reklamkanaler som har som affärsidé att visa program som folk under 103 år faktiskt vill se.

Men bortsett från Melodifestivalen, så är SVT en kvarleva från dinosaurierna som utövar maffiametoder för att alls kunna överleva. Alla som måste använda hot för att dra in pengar får finna sig i att få min stilettklack rakt i röven.

Seså, börja öva på min jag-har-ingen-TV ramsa nu, det lönar sig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0