Varför du vänta så länge tid?

Jag träffade en underbar utlandssvensk doktor idag.

Jag dök upp med andan i halsen 30 sekunder innan mitt namn ropades upp på vårdcentralen imorse.

Syfte; Jag har fött fler barn än genomsnittskvinnan och som tack för besväret ådragit mig ett inte alltför sexigt åderbråck på vänster vad. Jag anser att landstinget ska pröjsa operationen som kostar hiskeliga 20 000 riksdaler.



Doktorn:
Ana Willis! Ana Willis! Nähä, Ingen fråken Willis Här?

Jag:
Ööh, det kanske är jag. Williams?

Doktorn:
Kåm kåm, denna väg...

Jag
: (Drar av mig brallerna och lägger mig till med en ynklig och patetisk pip-röst) Här är det, vem vet hur länge till mina barn får ha sin mor i livet... Sa jag att jag hade TRE barn...?

Doktorn:
Åååå store tid, Ana, Ana, varför du vänta så länge tid? Ditt ben kan blodproppas igen och då, du fara upp till himelen som liten engel. Jag skickar dig till en kirurg, han lösa bort probläm, förrstårr du?

Knappt. Men hurra, jag kommer att få mitt ben tillbaka!


Kommentarer

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0