Mammaprovet kom tillbaka = Godkänt!

Jag var med pojkarna hos tandläkaren idag.

 

För er som inte vet det kan jag nämna att just tandläkarbesöket är ett nervkittlande test som alla vi mammor måste gå igenom.

 

Det är där vi blir dömda, avslöjade och förnedrade om vi har slarvat med ungarnas tandborstning, låtit dom dricka läsk till frukost eller äta godis till mellis.

 

Vi var där i precis 7 minuter. Doktorn stirrade ner i gossebarnens halsar och utropade att det här var ta mig fasen de mest välborstade små tänder han någonsin sett! Eller så sa han; Det ser jättefint ut inga hål. Man hör ju det man vill höra...

 

I väntrummet, med en nervig mamma

 

 

Lucas gapade så att han behövde hjälp med att slå ihop käkarna sen...

 

 

Doktorn tyckte att jag skulle stödborsta Caspers mun tills han var elva år. Jag gapskrattade såklart åt detta, men tydligen var det inget skämt.

 

 

Åkte hem och firade mitt godkända mammabetyg i tandborstning med att dricka saft. Ungarna fick vatten. Ingenting ska få sabba mina chanser som elit-mamma inför nästa års tanduppvisning.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Köp en eltandborste!!Kicki

2011-03-16 @ 20:19:03

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0