Va? Är det stängt på söndagar?!!

Vi har vandrat gata upp och ner och kallar oss numera fullblodsproffs på lyxstaden Basel, som ligger i Schweiz, ett stenkast från franska gränsen, ett Foppatoffelkast från Tyskland och en kort simtur från Nederländerna.

Det som knyter länderna samman är floden Rehn som är europas 11:e längsta.

 

En kul grej man gjorde i Basel var att köpa en "klädpåse", en vattentät liten säck som man la sina torra kläder i, sen var det bara att kasta sig ut i Rehn (som betyder Flyta på grekiska) och flyta längs med strömmen på sin klädpåse. När man tröttnar kliver man upp, tar upp sina torra kläder och tar en spårvagn hem.

 

Här ser ni några huvuden med tillhörande klädpåsar som flyter i galen fart längs med strömmen. Helt galet.





Glasspaus. Alla butiker är stängda på söndagar, bara restauranger håller öppet. Shoppingångesten var svår kan jag lova.

-Mäh! Vad gör folket här på söndagarna då?
Sa jag och Theo upprört.

-Dom tar det lugnt här, gör mest ingenting, svarade en inföding i lugn ton.

-Tar det lugnt?! Gafflade vi 08:or helt oförstående, Det var det värsta jag har hört, tar det lugnt gör man i graven, så länge man kan gå och har ett kreditkort kan man omöjligt ha stängt på söndagar. Idioti!!!

Men det var rätt skönt att se alla slappa människor hasa runt Rehn, inte en bil i sikte, ingen trängsel, bara mys.


Hugo fick en heliumballong på bröllopet som blev hans bästa vän. Tills vännen dog.

 

Hugo med sin tålmodiga mormor, som höll fast Hugo som var som en sprattlande fisk med maximal dödsångest på sista restaurangen medan jag svepte ett vinglas i en hastighet som måste vara mitt personbästa hittills, innan jag tog Hugo under armen och gick hem.

 

 

 

 


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0