Midsommarafton - Del 1

Ute på landstället Torö som släkten har gemensamt, firas ett mycket traditionellt midsommarfirande.

 

Det är oerhört viktigt att allt är precis som det alltid har varit. Vi ser reprisen av julbordet dukas upp, vi sjunger samma gamla nubbevisor och alla pratar, men ingen lyssnar.

 

För utomstående kan detta te sig likt ett dårhus. Men det är vårt dårhus, och vi skulle inte byta det mot något.

 

 

 

Min son sssccchhhtekaren.

 

Camilla kusin var glad, för hon är inte gravid längre, här med släktens färskaste Alexander

 

 

Andra kusinen Emma blir snart lika glad som sin syster då hon har en åttamånaders spermie under blusen. Cant, wait!

 

Hugos mormor och min mormor hjälps åt med att nära hans lilla barnakropp

 

Nere på ängen var det full fart som vanligt. Musiken dom spelar ur högtalarna är den samma sen 1966

 

Mina finaste morföräldrar, tillika upphovsmän till hela släkten!

 

Lilla Leo sitter mellan sina morföräldrar (min morbror och moster) mamma sitter bredvid sin bror

 

Casper blev överlycklig när det var dax för lekar, vi i släkten har en hög vinststatistik som vi tvingar våra barn att upprätthålla.

 

En oerhört pedagogisk mor, hjälper sin son med tips om hur man krossar allt motstånd i säckhoppning.

 

Casper (i mintgrön t-shirt) tog snabbt ledningen. Den ömma modern hade svårt att dölja sin förtjusning...

 

Som pris fick Casper en chokladbit, som han sålde för 25 kronor till sina arma föräldrar, som dock prutade 15 kronor.

 

Och bättre än så här kunde inte dagen börja! Om en stund kommer fler bilder ifrån kvällen


Kommentarer

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0