Ut och lek!


Kommer hem från en springtur i skogen och ertappar båda stora barnen med att ligga slängda i soffan framför TV:n.

Jag: Har ni sett att solen skiner idag?

Casper:
Öööh, gör den...?

Jag: Mmmm. Vad gör vi då?

Casper: Stänger av TV:n, så att DU blir nöjd.

Jag: Precis så.

Casper: Får vi spela på datorn? Snääääälla!!!! Snäääälla!!!! Pliiiiis!!!!!!

Jag: Nej, jag njuter för mycket av att förstöra er tillvaro. Ut och lek.

Casper:
Mäh åhhhhhh!

När barnen kommer ut håller jag ett långt föredrag om vikten av att röra på sig. Så att ni får stora muskler. Som mamma!

 

Men när jag spänner mina svällande muskler uteblir effekten helt. Ingen av barnen blir nämnvärt impade. Istället säger Lucas vänd mot Casper;

 

"Det är tur att vi är killar. Det är bara mammor som har så svaga muskler."

 

Och därmed blir Lucas arvslös. Se där.

 

Jag lyckades åtminstone inspirera ett av mina barn.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0