Helt orimligt!

Theos brorson Marcus ska börja i högstadiet till hösten. Han ska alltså börja i sexan, som numera tillhör högstadiet. Jag tycker ärligt talat att det är helt orimligt.

Barn som inte ens fyllt tolv år ska väl fasen inte behöva stå och tända cigaretter åt de balla killarna i nian?

Tror ni att elvaåringar kan motstå grupptrycket att börja snusa och härja, för att sedan aspackade spy i radhusgrannens rabatter? Fet chans!

Tolvåringar ska gå på mellanstadiet i en skyddad "Åh nej, inte fiskpanetter idag igen" bubbla. Punkt.

Och när jag ändå håller på, vad är kemi för hitte på ämne egentligen?!

Jag fick som på nåder ett skadeskkjutet Godkänt för att jag då och då dök upp på lektionerna. Idag använder jag mina kunskaper i kemi till att lösa ett och annat korsord där kemisk beteckning efterlyses.

Högstadiet är ett enda långt dravel som någon, helst jag själv, borde fräscha upp. Och det fortare än kvickt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0