Varför blir jag aldrig vuxen?

Var på ICA idag och handlade, bakom mig i kön kommer en väldigt (vad jag gissar) ordentlig pappa med sin typ 2.5 åriga dotter.



Dottern:
Pappa, visst blev Pippi glad när hon hittade kattfittan?

Det blir så där fruktansvärt tyst.

Alla, verkar förfärade över det minst sagt opassande språket, utom jag själv förstås som bara låtsas att jag är vuxen, jag kniper ihop läpparna så hårt jag kan för att inte gapskratta, så att en liten liten sträng av saliv rinner över kanten och ner över hakan.

Den mycket besvärade pappan:
MENAR DU SKATTKISTAN? Säger han med sådär onormalt hög röst så att alla tanterna och miffot framför honom som står och drägglar ska fatta att han minsann inte är en totalt misslyckad förälder.

Då går det inte längre. Jag börjar skratta i min sammanpressade mun så att tänderna skallrar mot varann.

Det är så hysteriskt roligt när pryda tönt föräldrar råkar ut för sånt där. Ha ha ha!

 

 


Kommentarer
Postat av: Chaffismorsa

Mouhahahahha!!!!

2011-01-28 @ 22:52:00
URL: http://chaffismorsa.blogspot.com/

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0