En vegetarisk afton!

Ikväll kom våra vänner Charlotte och Andreas och deras barn och käkade nästan vegetarisk middag hos oss. Det gick svinbra, trots min prestationsångest och trots att Charlotte var onödigt jobbigt vegetarisk.

 

Vår SMS konversation innan middagen.

Jag: Men du äter väl skaldjur, det gör ju alla artiga vegeterianer?

Charlotte: Nej.

Jag: Inte ens räkor, är du säker?

Charlotte: Inte ens räkor. Glöm inte att Hanna är super allergisk mot ägg oxå.

Jag: GGGGGAAAAHHHH!

 

 

Charlotte med lilla Hanna, tycker ni att Hanna ser lite svullen ut runt ögonen? Tror ni att jag har lite dåligt samvete för det?

Det var ju självklart att flickebarnet trots min omsorgsfulla innehållsförteckningsläsning fick en mindre allergisk reaktion. Nästa gång serverar jag gurka till båda damerna för att hålla mig på säkra sidan...

 

 

Andreas tittade på bilderna från Theos svensexa i somras.

Först springer massa fulla killar omkring i en skog. Sen sitter massa fulla killar stilla i en båt. Hur nice som helst, dessvärre rullades bilderna från min möhippa upp också. Jag kan säga att det finns bilder där jag spontant inte känner att min välsvarvade kropp kommer till sin rätt...

 

Nu har de åkt hem.

Imorgon ska jag berätta för er varför jag aldrig mer kan sätta min fot i kaffe-affären igen. For life.


Kommentarer
Postat av: Hej Luggen!

2011-01-30 @ 12:55:04
Postat av: Vego

Hallå! Tack för igår, både trevligt och god mat...ingen är magsjuk idag... Tror att Hannah inte tål Pringleschips och det är en ny upptäckt, så ingen skugga skall falla på dig, raring! Vi hörs, förresten, du ser väldigt glad ut över att vi åkte hem...;-)kram

2011-01-30 @ 12:59:48

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0