Läser om dyrt vin...

...och kommer att tänka på den gången vår tyska granne kom över för att låna två flaskor rödvin. Innan grannen sticker med bytet i famnen vänder sig denne mot Theo och frågar vad vinarna kostar, så att han kan vara en lydig bitch och ersätta dom.

Theo: Jag brukar köpa vin som kostar mellan 90 och 120 kronor flaskan.

Tyska grannen:
Vad bra, då vet jag.

Några veckor senare får vi tillbaka två flarrer rödvin. Vi knäcker en flaska med några kompisar, det är bara det att vinet omöjligt går att svälja ner. Det går inte att dricka helt enkelt.

Då växer mina jävulshorn ut, jag tar med mig flaskan till datorn och kollar upp på Systemets hemsida vad den kostar. Vår tyska granne har ersatt vårt vin med två flaskor som kostar 49:- respektive 55:- !!!

Om man vill hamna i min svarta bok på livstid är det här ett utmärkt sätt att kvalificera sig. Men men, jag får förlåta honom, han är ju trots allt född i tyskland...


Kommentarer

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0