Godislöfte

Barnen har tjatat till sig ett godislöfte i år.
Jag tycker spontant att de är för små för det, men de har verkligen tjatat "Snälla mamma, kan vi inte få vara utan godis i ett helt år...?"
Ja ja, så nu har de godislöfte. MEN det finns oanade fördelar med det här löftet.

1) Inget tjat överhuvudtaget när vi är i mataffären. Bortsett från mitt eget tjat "Spring inte i affären" eller "Akta tanten därborta gå inte baklänges, se dig för" Ni vet, klassikerna vi mammor är dömda att stå och vråla i affärerna.

2) Jag har inget godislöfte, skulle jag aldrig palla, så gissa om man får ha sitt godis ifred numera. Inte minsta lilla försök till stöld från något av barnen. Medan dom äter popcorn kan mamman ställa ifrån sig godisskålen vika en hel laddning tvätt för att sedan hitta skålen orörd. Fantastiskt.
Jag önskar att det där med att jag spontant ställer mig och viker tvätt också stämde....

Bild från Legoland 2009

Kommentarer

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0