Domedagen är nära...

Imorgon kommer min höggravida kusin hit för att hämta hem sin barnvagn.

Camilla med sötnos Leo


Jag har gömt alla vassa farliga föremål och tillhyggen i mitt hus i den eventuella händelse att den blivande modern inte är nöjd med det skick vagnen återlämnas i.

Men ångesten lämnar mig inte, tänk om hon i ett anfall av blint raseri sätter sig på mig, hon måste ju väga minst 300kg nu i nionde månaden, vad gör jag då? Inte mycket antagligen.

Istället håller jag tummarna för att följande händer imorgon;

Camilla kommer in och älskar hur vagnen ser ut. Då går vattnet, splash!!
Värkarna börjar direkt, jag springer ut i köket och kokar vatten, hämtar rena handdukar, kokar en sax i 20 minuter, griper tag om Camillas axlar och skriker;

"Sansa dig kvinna, sansa dig!"

Sedan lägger jag ut handdukar under Camilla, baddar hennes panna tre gånger och sen säger jag hurtigt;

"När nästa värk kommer drar du ner hakan i bröstet och skjuter ut flickebarnet i min famn"

2 minuter senare klipper jag navelsträngen med saxen som då har kokat i precis 20 minuter, lägger tösen på Camillas mage och kräver att flickan ska döpas till Anna.


Kommentarer
Postat av: Camilla

Mmmm.....försöka går ju i alla fall. Hoppas du sover gott inatt. Det skulle inte jag göra om jag vore dig.... :€ he he he!!!!

2011-02-16 @ 22:14:37

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0