Ovett!

Eftersom att Hugo hade ett viktigt meddelande att förmedla till mig, så har jag varit uppe sen klockan tio i sex i morse. Jag vaknade av att det lilla gossebarnet satt lutad över mig och slog en tom vällingsflaska i huvudet på mig tills jag gav upp och gjorde ny välling.

Den här fredagen är ju inte lika ljuvlig som alla andra fredagar. För från och med i eftermiddag har ungarna en heeel veckas sportlov. Det betyder att jag är deras personliga slav 24 timmar om dygnet och kravlistan från de här små divorna brukar vara lång, längre, hemskast.

Exempel;

- Mamma var jag inte tydlig med att vi ville ha pannkakor till lunch?! Att du aldrig kan ta den simplaste av instruktioner utan att göra allting halvdant.

- Men, nu får ni ju plättar istället...

- Exakt, PLÄTTAR, de lata och odugliga mammornas variant på pannkakor!


Och sånt här ovett kan jag alltså se fram emot en hel vecka nu.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Låter som om mina kära barnbarn behöver lite uppfostran!!! Men å andra sidan om det är direkt citat du skriver så har de ett bra ordföråd och kan uttrcka sig väl!!! Kram vi ses snart

2011-02-27 @ 12:00:38

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0