Grrrr!

Det blir ju aldrig riktigt som man tänkt sig,  om jag uttrycker mig blygsamt så har vår alla hjärtans dag inte börjat på bästa möjliga sätt.

Efter att ha legat och kliat mig själv i hårbotten hela natten gjorde jag en mycket motiverad husransakan i Caspers kalufs direkt när han vaknade i morse och mycket riktigt har han fått hela skallen full av ovälkomna husdjur.

Så ungarna blir såklart hemma med mig och jag hämtar avlusningsmedel (rutinerat va, att ha det hemma i medecinskåpet) och geggar in mitt och Caspers hår med mojs som ska verka i 15 minuter.

För er som inte har haft förmånen att få avlusa er själva kan jag säga att känslan är densamma som om ni spontant skulle gå ut till kylskåpet ta fram 3 dl creme fraische och kräma in det i hela skallen, mycket njutbart alltså.



Bäst som jag står där med skokräms känsla i hela skallen dyker Theo upp i badrummet halvt förstörd för att hans bil inte startar och han har ju "ett mega viktigt möte i dag" och kräver att jag ska gå ut och hjälpa honom att knuffa bort hans bil så att han kan ta min istället.

Mycket motvilligt följer jag med ut med min flottiga frilla och ber en stilla pateisk bön om att ingen av grannarna ska lägga märke till vad tattarfamiljen med löss försöker åstadkomma ute på uppfarten.

Theo: Nu gäller att få till ett jäkla bra gung i bilen, vi får lov att springa in i den tills den börjar rulla av sig självt, kom igen nu, det är säkert ingen hemma som ser vad vi gör.

Ha ha ha, optimist!

Det är 15 minusgrader ute, så ganska snabbt fryser flottet på mitt hår till olika stora isklumpar som hänger runt skallen och skallrar runt mig varje gång jag försöker "gunga" upp bilen genom att springa fram och kasta mig in i den fram och tillbaka. Biljäveln rör sig inte.

Tillslut ger vi upp. Nu är svärföräldrarna på väg för att köra Theo till hans möte och så har ännu en underbar dag börjat här i vita huset.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Oh no!!!!

Ring mig när era löss har flyttat så kommer jag över på en självinbjuden fika. Tar med mig ett förstoringsglas för att dels kontrollera allas huvuden och dels för att kvalitetssäkra barnvagnens välbefinnande. Mooooaaahhhh, here I come! :)

2011-02-14 @ 20:25:11

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0