Tyr´s stora namngivelsedag

Det lilla underverket Tyr

De stolta föräldrarna Emma & Jon samt lilla sötisen Toker nere i högra hörnet, eller Emmas gudson Alexander som han också heter.
Namngivelsen hölls av Emma & Jon´s finaste vän Tommy, som inte bara var en fenomenal talare men som också tillsammans med sin man var värdpar åt hela festen i sitt tjusiga hem.
Eeeh... Till er som undrar varför det är en polis mitt i ceremonin; Det är den färde faddern till Tyr, han kastade sig in i villan från sitt polisskift, gratulerade föräldrarna och drog iväg på ett utryckningslarm två minuter senare.
Mamma och morbror
Super-proffsigt program över hela namngivelsen hade de gjort. Fördelen med namngivelsekalas är ju att man slipper humma alla dessa psalmer. Emma och Jon krävde dock att vi skulle sjunga "Det gåtfulla folket" och "En underbar värld" Så då gjorde vi det så gott vi kunde, alltså i en slags kanon där de som kände sig osäkra på versen hela tiden ligger en halv takt efter alla andra, mycket diskret.
Vi fick alla skriva kloka råd i en minnesbok åt Tyr. Jag citerade det råd som Emma en gång skrev i Lucas minnesbok;
"Kära Tyr, vad du än gör i livet så klipp inte dina tånaglar i vardagsrummet. Det är äckligt."
Slut på visdom.
Tyr med morfar
Det bästa med dop och namngivelsekalas...
...är att maten och drickat aldrig sinar, det ställdes hela tiden fram mer godsaker.
Theo och Lotta
Henrik och Laura hade med sig lilla Edith som sög på allt som kom i hennes väg, ni kan tro att jag vaktade mina bröstvårtor noggrant.
Syrrorna med Alexander
Hugo uppskattade kalaset genom att hoppa i alla möbler, samt klänga i alla gardiner.
Syns det att vi är kusiner? Liiite kanske...

Kommentarer
Postat av: Kusin Emma

Vilka fina bilder ni tog! :)

2011-12-05 @ 08:58:59

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0