Blev rätt bra ändå

Igår skulle jag och Theo ha en supermysig spa-övernattning på Nynäshavsbad. Vi hade joxat ihop all logistik som krävs när man önskar barnpassning till en skock ungar och promenadning av en hund.
Vi kom dit i tid, fick bästa rummet, champagnen låg på kylning och jag hade till och med köpt nya underkläder på "Sluts´R`Us" för att glädja födelsedagsbarnet. Sedan hoppade vi i badkläderna och sprang ner till alla varma badtunnor, vedeldade bastun, inomhuspoolen, gratis förfriskningsbaren och mådde svinbra.
Jag vill inte på något sätt låta skrytsam nu, men JAG badade till och med i det +2 gradiga havet, årets sista dopp vill jag lova, men satan vad cool jag kände mig när jag med stora gester (så att alla skulle se) dundrade upp för badstegen:
-JAHA, DÅ HAR MAN BADAT I HAVET DÅ! sa jag lagom nonchalant.
-Mmmm, det har vi med, svarade alla badgäster i kör, och så var min coolstämpel som bortblåst.
Sen hände något. Vi skulle gå in för att invänta våra massagebehandlingar, som världens bästa äkta man hade bokat, när Theo började mumla att han kände sig yr. Sen blev han grå i ansiktet, kallsvettig och illamående.
-Jag svimmar nu, sa Theo och sen försvann hans hörsel och hans synfält blev svart. Så fick han ont i nacken och orkade inte hålla upp huvudet och sedan skakade han i hela kroppen.
Så jag satte Theo i bilen och åkte hem. Och lika snabbt som han insjuknade, lika snabbt försvann det. Kan det vara ångesten över att bli ett år äldre?
Nynäshavsbad var dock snälla nog att låta oss boka om hela kaloppsen, så vi får skjuta lite på det. Snällt.
Så vi åkte hem till barnvaktandes svärföräldrar och Theo fick paket.

Det var en mycket dyr och exklusiv morgonrock och även Nobelpristagarens verk i litteratur.
Ja, han ser ut som Hugh Hefner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0