Vad är det för fel på folk?

Ni vet 11 åringen som blev avslängd från tåget för att hon inte hade någon biljett? Ja, i Sverige, herre Gud spana in Nyheterna nån gång då och då. Suck.

Hur som.

Hon blir avkastad av tåget, ställer sig och gråter, irrar omkring i flera timmar, då kommer plötsligt en till synes snäll tant.

Tanten har mycket stolt berättat i radion om att hon minsann tog sig an det lilla barnet, den förtvivlade flickan, tog hem henne(?!) och väntade tills dagen därpå(?!) med att kontakta polisen så att flickan kunde få komma hem till sina föräldrar.

För mig är det en gåta hur det här psykfallet till kärring kan bli firad som en hjälte i medier. Det här är inte riktigt vad jag kallar att göra sin medborgerliga plikt, snarare att utnyttja och lite perverst vilja njuta lite extra av att man gör en liten insats. Liksom vilja massera sitt egna ego lite över natten innan man lämnar tillbaka tösen till föräldrarna.

Om min 11 åring inte kom hem på hela natten skulle jag vara så utom mig av ångest och oro att jag skulle behöva tvångsköras till närmsta psykmottagning där inga elchocker i världen skulle kunna få mig att tänka klart.

Vad är det för fel på människan? Och på alla medier som låter henne berätta om den här kidnappningen triumfen som något storslaget hjältedåd.

Sick.

Och sen det mest uppenbara; Är det inte lite ironiskt att SJ slänger av en liten tjej för att hon inte lyckas visa upp nån biljett, när så många andra alltid har kunnat visa upp sin biljett utan att SJ kunnat visa upp något tåg?


Kommentarer

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0