Ser ni fram emot höstmörkret?

Sista sommardagarna glider förbi.

Får ni ångest när ni tänker på det? Eller inbillar ni er att det kommer att bli lite mysigt med höst och vinter?


Tända lite ljus, äta lite svampstuvning, mysa framför brasan... MEN plötsligt, mitt i allt ert fabulerade mys, råkar ni plötsligt gå förbi en otäck skolgård där det kryllar av tredje-klassare och inte mindre än två iskalla snöbollar flyger genom luften och träffar er klaffsigt rakt i nacken, ÅH NEJ, nu gliiiiider dom sakta in under tröjan, längs ryggen och först nu inser ni att det är vinter ute, svinkallt och kolsvart. Ingen brasa. Ingen svampstuvning. Bara snö elende och snorungar från årskurs tre.

Fast jag håller med om att er bild av hösten är bättre...


Kommentarer

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0