Med risk för att låta tjejig;

Men VAD ska jag ha på mig när jag börjar jobba igen?!

När jag sålde kläder till butiker fanns det ingen hejd på hur vi som jobbade kunde se ut, en nertonad dag såg jag i bästa fall ut så här;


Att komma till ett kundbesök iklädd cocktailklänning, med slitna jeans under och något ulligt oidentifierbart på huvudet som eventuellt kunde vara en fågel, eller fjädrar, eller resterna från en misshandlad huvudkudde, toppat med mina bästa 12 cm klackar var liksom sååå rätt.


På mitt nya jobb ska jag också försöka representera företaget till allas belåtenhet, men nu är det inte tal om några balklänningar längre. Nu är det liksom casual friday hela veckan som gäller, fast med en kvinnlig knorr.


Ungefär det här tror jag blir bra. Jepp, de här kläderna åker jag och handlar imorgon.

Hör för all del av er om ni har börjat på ett jobb som kräver glittriga långklänningar och plymer i håret. Jag har en i vaje färg...


Kommentarer

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0