Två intervjuer och en utskällning

Idag har jag träffat två företag, ett roligt och ett värdelöst.

Roligt jobb: Hjälpa ungdomar mellan 18-24 år att få ett jobb inom Stockholm.

Värdelöst jobb:
Träffa ICA butiker och Willys butiker och sälja in mackor och pastasallader.

När chefen på salladsstället frågade mig vad den absoluta lägsta minimumlönen jag någonsin i hela världen kunde tänka mig var, fick jag hejda en impuls av rått hånskratt i hans orakade ansikte.

Vi är ju inte i China, lille vän, tänkte jag men sa väluppfostrat, 27 000 + bil. Jag ljög, jag kan inte alls tänka mig att jobba där för 27 tusen, men chefen såg helt likblek ut och flackade med blicken. Sen blev han upprörd och började mässa att på det här företaget jobbar man inte för pengarnas skull, här jobbar man för att det är trevligt!
Ha ha ha!

I USA skriver man alltid ut en ca lön i annonsen. Det gör man inte i Sverige, och det är jäffligt töntigt.

Istället för att sitta och bli intervjuad av en psykotisk snåljåp i över en timme hade jag kunnat ligga hemma och sola, om han bara hade skrivit ut; Här jobbar man inte för att få lön, utan för att det ska vara trevligt.

Våga vara banbrytande nu alla företag, show me the money redan i annonsen, för jag har inte tid att springa på skämtintervjuer!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0