Jobbintervjun from hell

Har kommit tillbaka från en arbetsintervju som inte riktigt blev som jag hoppades.

Jag fick en riktigt dålig magkänsla från start och därefter blev frågorna allt konstigare och mer puckade.

Bland annat korsförhörde de mig om vart Theo jobbar.

Svar:
På restaurang.

Puckofråga: Vilken restaurang?

Svar:
I Farsta.

Puckofråga: Är restaurangen stor eller liten?


Vad har det med saken att göra din blåsta brunettbimbo med akrylnaglar!?! Skrek det i hela mitt huvud, jag hoppas att min bultande lilla ven i pannan pumpade otäckt av irritation.

Jag och min bultandes ven i pannan



Men jag bara fortsatte att tålmodigt svara på idiotfrågor som inte har ett skit med MIN arbetslivserfarenhet att göra och varför gjorde jag det? Därför att jag är svensk.

Svenskar vill aldrig riskera att verka oartiga. Då kan vårt hår börja brinna och tånaglarna växer in i våra fotsulor. Så ont gör det för svennar att be någon att dra åt helvete. Om jag ändå vore italienska, då hade puckot legat i fosterställning och skakat av skräck vid det här laget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0