Har hållit en 4 veckor gammal...

...äkta bebis i min famn idag, hemma hos kusinen.
Helt perfekt bebis, jag kände mig lika stolt som mamman själv. Tillslut krävde Camilla att få tillbaka sitt barn, det var väl när hon såg den där "vill ha" blicken i ögonen på mig.

- Nu räcker det! Och så var bebismyset slut. Jag blev förpassad till köket.

Jag förutsatte såklart att jag skulle få en dignande lunchbuffé där. Det fick jag inte. Istället blev jag ansvarig för att kirra lunch till oss.

Jag protesterade genom att köpa med mig färdiglagad Kelda Tomatsoppa. Så där satt vi med varsin soppskål och stirrade förundrat på hennes lilla bebis. Som jag inte fick ta med mig hem.

Inte ens låna med mig hem över veckoslutet. Inte ens det.

Ett klassiskt familjekort; Camilla med sin första son Leo (eh... och en ölburk...)


Kommentarer
Postat av: Camilla

Ja jag har faktiskt lite dåligt samvete att jag inte bjussade på en buffelunch. Sorry! Om det är till någon tröst så kan jag säga att du "hämnades" snabbt tillbaka då jag hann inte mer än att vinka min Silviavinkning innan jag satt på damernas och mötte tortelinin i en helt annan form....

Och till mitt försvar om utebliven lunch säger jag att skafferiet ekar tomt och gubben som har alla våra femtioöringar har inte handlat. Så allt är hans fel!

Jag får se till att terra dig vid tillfälle och bjuda tillbaka med någon smarrig lunch.

2011-04-26 @ 22:01:57
URL: http://wernerhome.se

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0